Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Posiedzenie Mazowieckiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Utworzono: r.

W siedzibie urzędu marszałkowskiego odbyło się posiedzenie Mazowieckiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, któremu przewodniczył marszałek Adam Struzik.

MRBRD20170112 01

O czym rozmawiano?

Porządek obrad przewidywał zmianę Regulaminu Rady, wybór sekretarza oraz zastępcy sekretarza rady, wyznaczenie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego do jej obsługi oraz podjęcie uchwał dotyczących:

  • przyznania wyróżnienia MRBRD „Za zasługi i zaangażowanie w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie mazowieckim”,
  • zatwierdzenia planu wydatków Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w roku 2017 na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • przyjęcia planu pracy Mazowieckiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w roku 2017.

Koordynacja działań

Na szczególną uwagę zasługuje fakt powołania Stałego Sekretariatu działającego przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie. Do jego zadań poza planowaniem i organizacją pracy MRBRD będzie należała koordynacja działań służących poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, skuteczności wymiany informacji na szczeblu państwowym i wojewódzkim i ich analizie w odniesieniu do „Strategii Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego  na obszarze województwa mazowieckiego w latach 2014–2020”. Ważnym zadaniem będzie promocja działań poprzez media tradycyjne i społecznościowe. Dzięki temu Mazowiecka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma stać się liderem szczebla wojewódzkiego w całym kraju. Sekretarzem rady został dyrektor WORD w Warszawie Dariusz Marek Szczygielski, a na jego zastępcą – dyrektor WORD w Radomiu Dariusz Piątek.

 Podsumowanie 2016r.

Członkowie rady zapoznali się ze sprawozdaniami rocznymi: Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu, Komendy Stołecznej Policji, Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o/Warszawa, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, oraz Zespołu Monitorującego pracę komisji.